Nieuwjaarswens 2020!

Lieve Lezer,

 

Het nieuwe decennium 2020 is net begonnen en ik maak graag van deze speciale gelegenheid gebruik om jou en je naasten een inspiratievol, gebalanceerd en gezond nieuw levensjaar toe te wensen!

Ik kijk terug op een kleurrijke periode waarin ik bijzonder waardevolle ervaringen mocht meemaken zowel op privé gebied als ook in de praktijk. 

 

De feestdagen en met name ook de jaarwisseling boden me een periode van bezinning waarin ik hier even bij stil gestaan heb en er met voldoening en dankbaarheid op terug heb mogen kijken.

 

Zo heb ik met mijn Britse Korthaar Cattery FitCat / Blij Bestaan het afgelopen jaar elf kittens in twee nestjes tegelijk mogen grootbrengen. Dit was een hele leuke enerverende tijd, waar ik tegelijk ook veel energie van kreeg. Kleine vertederende bolletjes die uitgroeien tot mini zelfstandige liefhebbende rondspringende katjes betekent een hele verantwoordelijkheid maar geeft tegelijkertijd ook veel voldoening. De poesjes hebben allemaal hele fijne nieuwe thuisjes gekregen. Eentje konden we niet laten gaan, die woont nog heerlijk bij ons en de andere drie katten. 

 

In de ShiatsuAcupunctuur praktijk heb ik in 2019 nieuwe mensen ontmoet en ook weer uit mogen zwaaien omdat ze weer verder konden in hun leven zonder de extra steun van Acupunctuur en of Shiatsu Massage Therapie. 

Overigens is mijn praktijk niet alleen voor patiënten die vanwege gezondheidsklachten hulp zoeken maar bestaat mijn clientèle ook uit mensen die op reguliere basis terugkomen voor een goed gesprek in combinatie met een massage om lichaam en geest weer even helemaal te kunnen resetten. 

Ik fungeer dan vaak als klankbord wanneer iemand zijn/haar levensverhaal wil delen en geef indien gewenst de nodige feedback om op voort te kunnen borduren. We bespreken dan bijvoorbeeld wat er zoal is gepasseerd in de afgelopen tijd en wat voor impact dat had op het gevoelsleven.

Daarna volgt een ontspannende Shiatsu massage desnoods op verzoek al of niet gecombineerd met de behandeling via enkele acupunctuur/pressuur punten om blokkades weg te nemen en of pijn te bestrijden. 

De klant verlaat ontspannen, relaxt in opgeladen conditie de praktijk en kan het leven weer beter aan. De "ratrace" in de soms hectische maatschappij en de vaak veeleisende samenleving kan dan weer met meer vertrouwen tegemoet worden zien. 

 

Oud en Nieuw was dus bij uitstek een geschikte gelegenheid om de balans weer eens op te maken en terug te kijken op wat het afgelopen jaar ons zoal heeft gebracht, maar vooral ook om de scoop te verleggen en vooruit te blikken naar wat de toekomst voor ons in petto heeft. 

Velen maken plannen en hebben goede voornemens om het eens geheel anders te gaan doen of nemen zich voor op een bewustere betere en vooral ook gezondere manier te zullen gaan leven. 

Slechte gewoontes worden afgezworen en men gaat meestal vol goede moed van start met plannen om te stoppen met roken, minder te gaan drinken of eten en meer te gaan bewegen in het sportcentrum of in de vrije natuur. 

We stellen ons zelf in dit bewustwordingsproces dan vaak de vraag wat we graag willen bereiken in het volgende decennium of willen gaan ondernemen in het nieuwe jaar en waar we extra aandacht aan willen besteden met name ook voor wat betreft onze gezondheid.

 

Heb jij ook zo'n moment van overpeinzing gehad tijdens de jaarwisseling en nieuwe ideeën gevormd waar je in 2020 extra tijd en energie in wilt gaan steken? Voel je vrij dit met me te delen! De ervaring leert namelijk dat wanneer je je ideeën naar een ander toe uitspreekt, deze eerder bewaarheid en uitgewerkt zullen worden.

 

Het nieuwe jaar 2020 begint volgens de Chinese astrologie iets later dan bij ons in het westen, namelijk op de 25e januari. De Chinezen gaan dan het jaar van de RAT in. De Rat staat voor het begin van een nieuwe cyclus en dit betekent dat er vooral een tijdperk van beweging en vernieuwing aanbreekt voor wat betreft alle aspecten in ons leven. 

Vernieuwing blijft altijd een thema wat velen aanspreekt omdat het de intentie uitspreekt te komen tot verandering en een koerswijziging met nieuwe kansen en mogelijkheden op allerlei gebied.

 

Ik heb tijdens de kerstdagen genoten van het samenzijn met mijn familie en daarnaast de tijd genomen om enkele ideeën voor dit nieuwe jaar verder concreet te maken. Dit waren bestaande ideeën zoals het verder uitbouwen van de praktijk maar ook een nieuw idee voor het opstarten van een webshop die aansluit bij de door mij nagestreefde bewuste ecologisch verantwoorde leefstijl in harmonie met de natuur en het milieu om ons heen.

Dit goede voornemen voor 2020 heb ik ter harte genomen en ben dan ook enthousiast aan de slag gegaan met het opstarten van deze webshop die met haar productvoering ook grotendeels aansluit op mijn visie en missie en de bezigheden in mijn praktijk. 

Met zorg geselecteerde producten dus waarmee we een mooi, gezond en gelukkig leven nastreven of die je daarbij kunnen helpen en die een dergelijke levensstijl kunnen faciliteren. Met oog voor de diepere waarde van de natuur in volledige harmonie met het ecosysteem, gezond voor lijf en leden maar ook goed voor ons milieu en op een verantwoorde manier geproduceerd, zonder kinderarbeid met een eerlijke waardering voor allen die onderdeel waren in het productieproces. 

 

Dit alles passend in het thema  "Fijn voor je Lijf" en "Leuk voor je Leven" met het nieuwe merk "Heart Wish" zoals de webshop zal gaan heten waarbij het concept "Healthy Mindfullnes" hoog in het vaandel zal staan. 

Graag vertel ik je hierover verderop in het jaar meer.

 

Open die deur (het hekje op de heide zie foto) naar de toekomst en trek de wijde wereld in. Ik heb mezelf voorgenomen om op zijn minst iedere week naast mijn drukke werkzaamheden weer één of twee keer terug te gaan naar de natuur om daarin te kunnen aarden omdat dit mij nagenoeg altijd veel voldoening en rust brengt.

De directe omgeving met prachtige plekjes op de Heuvelrug of langs de plassen danwel elders in ons mooie Nederland bieden hier meer dan voldoende mogelijkheden voor.

 

Ik nodig je van harte uit dit ook te doen en met me mee te gaan. Het blijkt namelijk helend voor je geest en je hele systeem te zijn om de zuurstofrijke lucht in de frisse ongerepte natuur tot je te nemen. Zodra je samen het bos of de heide ingaat en even uit de dagelijkse sleur en je vertrouwde woonomgeving stapt, geeft dat ruimte om je gedachten alleen of samen met mij als wandelpartner/coach te kunnen ordenen. Wat is er nu mooier om tijdens de wandeling met elkaar te kunnen sparren en issues te benoemen om zaken een juiste plek te geven waardoor puzzelstukjes op hun plaats vallen. 

Ook hier kan dit zonodig terplekke worden gecombineerd in een plan met een reeks van ambulante behandelingen, zoals bijvoorbeeld een stoelmassage op een bankje langs de bosrand om de verkrampte schouders even heerlijk los te maken. Dit ter ondersteuning voor het integrale therapie traject dat we samen voor je uitstippelen en aanvullend op het algehele behandelplan op reguliere basis in de praktijk.

 

Doe ook mee in het komend jaar! Trek die stoute schoenen aan en ga het leven weer wat meer vanuit de natuurlijke grondgedachte ervaren en beleven. Terug naar de natuur wordt dus een belangrijk thema in dit nieuwe decennium. 

Kijk verder dan je tuin lang of groot is en ga er ook eens wat vaker op uit. Het geeft je er zoveel aan nieuwe voeding, inspiratie en levenslust voor terug! 

 

Graag tot ziens in 2020, in ons stadsie Utrecht of wellicht op het internet in onze webshop, in de praktijk danwel in de vrije natuur!

 

Ben je geïnteresseerd in mijn praktijk of wil je een keer mee voor een wandelsessie op ontdekkingsreis op natuursafari, laat dan je emailadres op de contactpagina achter dan informeer ik je hierover graag per mail/telefoon of in een volgende nieuwsbrief weer.

Reactie schrijven

Commentaren: 0